Uudised ja teated

« Tagasi

Vallaelanikud hindavad jätkuvalt kõrgeimalt paikkonna loodusväärtusi

Valla elanikud hindavad oma kodupaigas kõige enam loodus- ja matkaradasid, rannaalasid ja parke, kergliiklusteede võrgustikku ning seda, kuidas on korraldatud jäätmekäitlus ja prügivedu. Enim rahulolematud ollakse ühistranspordi ja tänavavalgustusega.

 

Nii selgub uuringufirma Faktum & Ariko 2016. aasta lõpus Harku valla elanike seas läbiviidud rahulolu-uuringust, mille tellijaks oli Harku Vallavalitsus. Kokku osales uuringus üle 700 vastaja valla kõigist alevikest ja küladest – noortest eakateni. Uuringu tellimise eesmärk oli saada vallaelanikelt tagasisidet, kuidas nad 2016. aastal hindavad Harku valla pakutavate teenuste kvaliteeti ning millistes valdkondades näevad enim arenguvajadusi.

Sarnane uuring viidi vallaelanike seas läbi ka 2014. aastal, mis võimaldas kahe uuringu tulemusi kõrvutada ja vaadata, kas ja kuidas on Harku valla elanike rahulolu koduvalla eluoluga muutunud, võrreldes paari aasta taguste tulemustega. Küll aga oli seekordses uuringus küsitletute arv 200 vastaja võrra suurem, kui oli 2014. aasta uuringu valim.

 

Rahulolu on jäänud suures pildis samale tasemele

Nii nagu 2014. aastal läbiviidud küsitluse puhul, uuriti ka 2016. aastal korraldatud uuringus peamiselt, kuidas elanikud hindavad Harku valla pakutavaid teenuseid ja üldise eluolu korraldamist ning millised on nende hinnangul enim panustamist vajavad valdkonnad. Samuti uuriti, kuidas ollakse rahul valla juhtimisega, valla klienditeenindusega ning kohalikest infokanalitest (vallaleht, koduleht) kättesaadava teabe kvaliteediga. Lisaks selgitati, kuivõrd on elanikud rahul vallas pakutava huvi- ja meelelahutustegevusega – seda nii vallavalitsuse kui ka kohalike külaseltside ja vabaühenduste vaatenurgast.

 

Tulemustest selgus, et kõige kõrgemalt ning kõige madalamalt hinnatud valdkonnad on jäänud paari aasta lõikes enamasti samaks. Kõige kõrgema hinnangu said 2016. aastal valla loodus- ja matkarajad, rannaalad, pargid ja rohealad. Neid hinnati kõrgelt ka 2014. aastal, kuid seekord olid hinnangud veelgi paremad. Küll aga on jäänud 2014. aastaga võrreldes sisuliselt samaks hinnangud kahele järgmisele kõige hinnatumale valdkonnale – jäätmekäitlusele ja prügiveole ning kergliiklusteedele. Need olid ka paari aasta tagustes vastustes kõrgemaid punkte saanud valdkonnad.
Sarnaselt 2014. aasta tulemustele hindasid vallaelanikud ka 2016. aastal kõige negatiivsemalt tänavavalgustust, ühistranspordi ühendust Tallinnaga ja vallasisest ühistransporti. Enim panustamist vajavate valdkondadena toodi värskelt läbi viidud uuringus välja ühistransport, teed ja valgustus, mida nimetati ka 2014. aasta uuringus kõige enam arendamist vajavateks valdkondadeks. Küll aga tundsid elanikud 2014. aastal puudujääke ka müügi- ning teenindusettevõtete olemasolus, 2016. aastal seda enam prioriteetse panustamist vajava valdkonnana aga välja ei toodud.

 

Probleemide lahendamine ja teeninduskvaliteet

Kõrvutades 2016. ja 2014. aasta uuringute tulemusi, on märgata suurt erinevust vallaelanike aktiivsuses oma küsimuste lahendamiseks vallavalitsuse poole pöördumisel. Kui 2014. aastal ilmnes vastustest, et 16% küsitletutest pole kunagi vallavalitsuse poole pöördunud, siis 2016. aastal oli see protsent lausa 61% kõigist vastajatest. Küll aga on võrreldes 2014. aastaga jäänud samaks vallavalitsuse poole pöördumise viis, milleks on kas e-kirja saatmine või vallatöötajale helistamine. Kui 2014. aastal oli kolmandaks pöördumise viisiks vallamajja vastuvõtule minek, siis 2016. aastal oli selleks valla kodulehe külastamine.

Hinnangud vallavalitsuse teeninduskvaliteedile on jäänud värskete tulemuste põhjal samaks, mis 2014. aastal. Endiselt on saanud kõige kõrgemaid hinnanguid töötajate sõbralik ja viisakas suhtlemine ning klienditeeninduse asjalikkus valla pakutavatest teenustest teavitamisel. Samuti andsid 2014. ja 2016. aastal uuringus osalenud inimesed sarnaseid hinnanguid valla infokanalitest saadava teabe kvaliteedile. Harku Valla Teataja lugejate osa kogu valimist oli 89%, millest pea igat numbrit luges 65%. Vallavalitsuse tegevuse ja kohaliku elukorralduse kohta teabe jagamist vallalehe vahendusel peab täiesti piisavaks 29% vastajatest, pigem piisavaks 57% ja 9% ei pea seda piisavaks. Üksnes 5% ei osanud siin hinnangut anda. Valla kodulehelt endale vajaliku info leiab 53% vastajatest ning 46% vastajatest ütles, et leiab selle „kuidas kunagi".

Vallavalitsuse klienditeeninduse hindamisel olid elanikud kõige kriitilisemad probleemidele mõistliku aja jooksul lahenduse saamise ja probleemide reaalse lahendamise suhtes.

 

Paikkondlik meelelahutus on oluline

Värske uuringu tulemuste kohaselt on pool kõigist küsitletutest möödunud aasta jooksul osalenud mõnel Harku valla meelelahutusüritusel. Nii nagu 2014. aastal, oli ka seekord kõige populaarsemaks ürituseks Tabasalu Päev ja seejärel Harku valla külade päev. Seejuures peab avalike meelelahutuslike ürituste korraldamist väga oluliseks 30% vastanutest ja 53% peab pigem oluliseks.

Sarnaselt 2014. aasta tulemustele hinnati 2016. aastal kohalikus kogukonnakeskuses või külaseltsi korraldatud üritustest enim kontsertide, koolituste ning liikumis-, meisterdamis- ja kultuuriringide toimumist.  

 

 

Harku valla elanike rahulolu uuring 2016 aruandega saab täpsemalt tutvuda siin: http://www.harku.ee/rahulolu-uuringud