Uudised ja teated

« Tagasi

„Ajujahi“ finaalis tuli teiseks Harku valla ettevõtjate Biofire süütegeel!

 

24. mail kuulutati välja äriidee konkursi „Ajujaht 2018" võitja, kelleks sai toidukäitlejatele digitaalset enesekontrolliplaani lahendust pakkuv FoodDocs. Harku valla ettevõtjate uuenduslik ja loodussäästlik süütegeel Biofire tuli konkursil teiseks, pälvides muuhulgas Harku Vallavalitsuse eripreemia 5000 eurot.

Foto: Aule Sagen

 

Loodussäästliku süütegeeli ideega „Ajujahile" läinud OÜ-d Biofire on saatnud konkursil edu – uuenduslik süütegeel on oma praktilisuses pälvinud palju tähelepanu ning toode on jõudnud edukalt nii Eesti turule kui ka märgistuseta - white label - tootena Ameerikasse. Biofire'i asutajad ja osanikud, Tabasalust pärit ja Harku vallas elav Martin Netz ning Urmas Habakukk leiavad, et oma suurima kasu „Ajujahil" osalemisest on nad selliste arengute näol kätte saanud – saatesse tulles oli küll olemas klaaspurgis toode, ent toote turuletoomiseks vajalik – pakend, turundus ja muu – oli poolik. „Meie eesmärk oli arenguprogrammis osaledes liita kõik üheks suureks tervikuks, saada kogemusi ja kontakte. Selle kõik oleme me saavutanud 110%," kinnitas Habakukk ning pidas finaali eel üsnagi tõenäoliseks, et Ajujahi üks kahest parimast ideest võiks olla nende oma.

Foto: Tauno Pääslane

 

Loodussõbralik ja tõhus

Biofire'i süütegeel on loodud koostöös Keemilise ja Bioloogilise Füüsika Instituudiga. Geeli kulub süütamiseks võrreldes teiste süütevahenditega oluliselt vähem, sest põlevaine kogus selles on suurem. Geeli süütamine on ohutum, sest leek süttib rahulikult, selle energiaväljund ja aeg on aga pikem kui alternatiividel. Lisaks on süütegeel loodussõbralik ega tekita põlemisel kahjulikke jääkaineid, samuti ei jää toidule geelist süüdatud leegil valmistamisest mingisugust kõrvalmaitset.

„Ajujaht" on toonud süütegeelile palju tähelepanu, tõdevad ettevõtjad. Helistatakse, soovitakse edu ja kiidetakse ning seda teevad üllatuslikult ka vanemad inimesed, kellelt ei oleks osanud huvi saate vastu nii väga oodatagi. „Meie esimeseks kliendiks sai muide Muraste apteegi müüja,  kes tundis mu ära ja tegi süütegeelist juttu," muheles Netz. Tänaseks on toode müügil nii Tabasalus Kallaste kaupluses kui ka teistes Keila Tarbijate Ühistu kauplustes. Lisaks on toode kohe jõudmas ka Coopi ja Maxima ketti, kes on ühed suurimad jaemüügikliendid. „Coop ja Maxima võtsid meiega ise ühendust, mis on täiesti omaette pretsedendiks siinsel turul," märkis Habakukk.

 

Suure arenguhüppega finaali

Müügi osas on Biofire saanud koostööpartneriks Baltikumi ühe suurima hulgifirma – kogu müügi haldamine käiks kahemehefirmale lihtsalt üle jõu. Nimelt teevad mehed, erinevalt teistest finalistidest, tööd ettevõttes siiani oma põhitöö kõrvalt. „Alguses olime teistest ikka omajagu maas, sest firma ei toonud sisse suurt midagi. Poole aastaga oleme neile aga tubli sammu järele astunud ja võib öelda, et isegi mööda läinud," viitas Netz. Lähiajal on aga Biofire'ist saamaski põhitöö vähemalt Habakukele, kes tegeleb toote testimise ja kohandamisega militaarsektorile, et saada toode nende vajadustele veelgi paremini vastavaks ning siseneda müügiga militaarsektorisse. Lisaks on nende eesmärgiks hõivata kogu Baltikumi ja teiste külmema kliimaga alade turg.

Žürii hinnangul ei olnud Biofire'i näol tegemist tavalise start-upiga, ent seda pidasid Habakukk ja Netz ka üheks oma edu põhjuseks. Enim raskusi valmistas ettevõtjatele arenguprogrammi käigus toote õige hinnastamine, et premiumklassi toode saaks ka õiglase hinna. Tänaseks on toode hinnastatud ning juba ka osades kaupolustes müügil; juuni alguseks on süütegeel jõudmas Eestis jaemüüki enamikesse suurematesse kauplusekettidesse. Ühtlasi jätkab ettevõte süütegeeli tootmist white label tootena teistele ettevõtetele oma märgi all müümiseks. Peamine tähelepanu on praegu aga suunatud militaarsektorile, kelle spetsiifilisematele vajadustele vastavat toodet testivad ettevõtjad praegu koostöös kaitsejõududega, et toote lõplikul valmimisel siseneda jõuliselt militaarvaldkonna turule.

Lisaks peaauhinna võitnud FoodDocsile pakkus „Ajujahi" superfinaalis Biofire'ile konkurentsi UpSteam – liikuv autopesula, mis tuleb kliendi juurde.

"Ajujahi" superfinaali otsesaade oli ETV eetris 24. mail kell 21.40.