Uudised ja teated

« Tagasi

HTMi järelevalve tegi Muraste Kooli direktorile rea ettekirjutusi

Haridus- ja Teadusministeerium (HTM) leidis Muraste kooli õppetöö korralduses rea tõsiseid puudusi ning tegi direktorile arvukalt ettekirjutusi.
 
„Koolijuht Priit Jõe oli loonud Muraste koolis küll suurepärase õpikeskkonna, kuid kahjuks selgus nüüd, et õppetöö kvaliteedis valitsesid suured puudujäägid," selgitas Harku vallavanem Erik Sandla.
 
HTM leidis suured puudujäägid ainekavades ning tuvastas isegi, et kool ei täida riiklikku õppekava. Enam kui pooltel pedagoogilistel töötajatel puudub enda töö tegemiseks nõutav kvalifikatsioon. Õpilastele on tagamata ka koolipsühholoogi ja sotsiaalpedagoogi teenus. Suured puudujäägid leidis HTM veel kooli sisehindamises ja arendustöö planeerimises.
 
„Meie esimene eelistus olnuks koos koolijuhiga puudustele otsa vaadata ja neid parandama asuda, kuid kahjuks esitas koolijuht eelmisel nädalal lahkumisavalduse, mida ta toona ei põhjendanud," märkis Sandla. „Nüüd peame poolteist kuud enne õppeaasta algust leidma uue koolijuhi, kes suudaks taastada kvaliteetse hariduse pakkumise Muraste kooli õpilastele."
 
Haldusjärelevalve läbi viinud HTM tõi välja muuhulgas järgmised puudused:
  • Õppekava üldosa tervikuna pole kooskõlas riikliku põhikooli õppekavaga.
  • Kooli õppekava lihtsustatud õpet reguleeriv üldosa ja lihtsustatud õppe ainekavad ei ole vastavuses põhikooli lihtsustatud riikliku õppekavaga.
    • Üldosas pole esitatud 3.–6. klassi valikõppeaineid ning puuduvad ka valikõppeainete ainekavad.
    • Inglise keele, ajaloo, tehnoloogiaõpetuse, kunsti, muusikaõpetuse ja kehalise kasvatuse ainekavades puudub õppesisu.
    • Õpitulemused on esitamata 5. klassi inglise keele ja mõlema kooliastme kehalise kasvatuse ainekavas.
  • Lihtsustatud õppekava ei lähe omakorda kokku kooli õppekavaga.
  • Õpetajate töösuhted ei olnud korrektselt kajastatud Eesti hariduse infosüsteemis.
  • Õppe- ja kasvatusala töötajate ametikohtadest enam kui pooled on täidetud töötajatega, kelle kvalifikatsioon ei vasta nõuetele. Koguni kaheksa klassiõpetajat kümnest ei oma nõutavat kvalifikatsiooni. Probleeme on ka kehalise kasvatusega, kuna kaks õpetajat kolmest ei oma nõutavat ettevalmistust, samuti inimese- ja ühiskonnaõpetusega.
  • Kooli direktor pole taganud sotsiaalpedagoogi ja koolipsühholoogi teenust, väites, et selle tagavad klassijuhatajad koos Kiusamisvaba Kooli meeskonnaga.
  • Õpilastele vajaliku toe väljaselgitamisel pole alati täidetud õpilase individuaalse jälgimise kaarte ning järjepidevalt kajastatud rakendatud tugimeetmete tulemuslikkust.
  • Sisehindamise puhul kogutakse küll andmeid, kuid puudub nende eesmärgistatud analüüs ning kooli tugevuste ning parendusvaldkondade väljaselgitamine. Koolis ei ole kunagi koostatud ka kokkuvõtlikku sisehindamise aruannet, muuhulgas ei tehtud seda ka enne kehtiva arengukava koostamist. Sisehindamine on väga vajalik arengueesmärkide püstitamiseks ja õppe- ja kasvatustöö kvaliteedi tagamiseks.
  • Kooli üldtööplaan vastab vormiliselt nõuetele, kuid sisuliselt pole arendustegevused planeeritud.
  • Kooli õppenõukogu pole oma koosolekutel analüüsinud õppe- ja kasvatustegevuse ning sisehindamise tulemusi ega teinud parendusettepanekuid.
Ministeeriumi poolt äsja lõpule viidud haldusjärelevalve eesmärk oli hinnata kooli tegevuse vastavust I–II kooliastme koolitusloa taotlusega esitatud dokumentidele. Koolil on praegu tähtajaline koolitusluba I-II kooliastmes, eesmärk oli hinnata olukorda ja otsustada, kas kool saab 2021. aasta sügisel kolmandat korda tähtajalise või seekord tähtajatu koolitusloa. Samuti oli eesmärk hinnata, kuidas toimub koolis sisehindamine ning kuidas on sisehindamisel selgitatud välja kooli tugevused ja parendusvaldkonnad ning kuidas arvestatakse kooli arengukava koostamisel sisehindamise tulemustega.
 
Haldusjärelevalve õiendiga ning kooli direktorile tehtud ettekirjutustega saab lähemalt tutvuda Haridus- ja Teadusministeeriumi koduleheküljel: https://dok.hm.ee/et/document.html?id=346c6781-86ef-4305-b37c-64e5dd000cb0