Uudised ja teated

« Tagasi

Vaatame mööduvale aastale tagasi – mis on tehtud ja kus käidud

Seenioride klubi Hõbehall sätib oma tegemisi nagu koolilaps – suvel igaühel omad tegemised, sügisel saadakse jälle teistega kokku.

Eelmisel aastal kokkuvõtet tehes oli meil plaanis minna Porvoosse, Soome vanuselt teise linna. Naabermaa on meile küll lähemal kui Pärnu või Tartu, aga eakatele on see nõukogude ajast meeles kui kauge unistustemaa. Nüüd aga pole muud kui paar tundi Megastari baaris, veel 50 kilomeetrit bussisõitu ja olimegi šokolaadilõhnalises iidses Porvoos. Šokolaadihõngulises sellepärast, et siin on perefirma Brunebergid šokolaadiäri ajanud alates 1871. aastast. Linna on kuulsaks teinud Johan Ludwig Runeberg, poeet, kelle luuletusest "Vart Land" (tõlkes "Meie maa") on saanud Soome hümni sõnad. Väikesena oli poeet raskelt haige ja ema poputas teda kommidega. Nii jäigi magusaarmastus talle külge. Ehk seepärast õitsesid ka linnakeses, kus poeet elas suure aja oma elust, rohked kommiärid? Ronisime giidi saatel mägistel, munakividega kaetud tänavatel, mida kaunistasid punaseks võõbatud majakesed, toomkirikuni, kuulasime Soome vanima raekoja ajalugu ja mõnulesime tassikese kohviga.

Vabariigi aastapäeva tähistasime okupatsioonide ja vabaduse muuseumis Vabamu, kus nägime uut näitust.

Klubi ajab eakad kodust välja – edasi toimetama

"Kas sa Riia linna oled näinud? Kui ei, siis pane pakasega keel vastu metallist ukselinki." Selline on üks vana lastenali. Meie polnud ammu näinud ja võtsime sõidu ette. Esialgu näitas giid meile linnatiirul bussiaknast Riia tähtsamaid kohti ja siis saime nuusutada iidse vanalinna hõngu juba omal jalul. Kui juba Lätimaal, käisime ka lätlaste suvepealinnas Jurmalas, jalutasime veel talveunest ärkamata peatänaval ja kilomeetritepikkusel liivarannal. Tegime tiiru kuulsal Riia turul, Lido söögiparadiisis ja kiitsime piiril lätlaste alkoholiaktsiisi.

Pidasime kinni kõnekäänust, et enne kui Pariisi lähed, käi ära oma kandi ilusates paikades. Seda me kevadel ka kohaliku ajaloohuvilise Heinart Puhkimi juhitud ekskursioonil tegime.

Külastasime ka Lennart Meri Tallinna lennujaama. Uhke oli istuda VIP-saalis ja kuulata ülevaadet lennujaama tööst ning reeglitest. Tavareisija näeb lennujaamas vaid turvaala ja väljalennuväravat, meie aga nägime, kuidas liigub pagas lennukisse või terminali. Meid sõidutati bussiga ka lennuradade kõrvale.

Sügisel toimus nii mõndagi huvitavat, palju põnevat aga on veel ees. Valisime klubile uue presidendi Ingi Aavaste. Elu ei lõpe, kui oled üle 60–70. Inimene tahab ikka osaleda ühiskonnaelus, avastada uusi paiku ja taaskaeda vanu. Eakateklubi virgutab "vanakesi" kodust välja. Nagu ütles Colas Bregnon: "Elame veel!"

MATTI LOIT
Ekspresident

Hõbehallid Porvoo mägisel tänaval, selja taga, mäe otsas paistab toomkirik. Foto: erakogu

"Soovin, et klubi tegevus rikastaks igapäevaelu."

Eakateklubi Hõbehall 2019/2020. hooaja avaüritus 4. septembril oli väga pidulik. Esinemas käis Voldemar Kuslap. Mind, Ingi Aavastet, valiti klubi presidendiks.

Olen pärit Lääne-Virumaalt. Harku vallas elan alates aastast 2005. Viimased viis tööaastat töötasin Harku vallavalitsuses sekretär-asjaajajana.

Hõbehalli presidendina soovin, et klubi asjaajamine toimuks ausalt ja konkreetselt. Kogu tegevus toimub koostöös päevakeskuse perenaise Ülle Metspaluga, klubi raamatupidaja ja pressiesindajaga. Ürituste ettevalmistamisega tegelevad vastavalt vajadusele ja võimalustele klubi liikmed.

Soovin, et klubi tegevus ühendaks kõiki meie liikmeid ja rikastaks nende igapäevaelu positiivsete emotsioonidega, andes rõõmu päevadesse ja rahuldades suhtlemisvajadust. Seisame ühiselt valla eakate probleemide lahendamise eest.

Kuna meie üritused toimuvad päevakeskuses, siis ruumipuuduse tõttu me esialgu liikmeskonda suurendada ei saa.

Meie plaanid on paika pandud nii, et eakad saaksid igakülgset tegevust: teatrite ja muuseumide külastused, kohtumised eri valdkondade esindajatega.

Novembris toimus kohtumine psühholoogiga. Kevadel on plaanis kokku saada Euroopa Parlamendi saadikuga, tutvuda valla vaatamisväärsustega ja teha väljasõit Ida-Virumaale. Uut aastat tervitame jaanuaris koos külalisega pidulaua ümber.