Uudised ja teated

Tallinn-Rannamõisa-Kloogaranna mnt-le tulevad liikluskorralduse muudatused

Liiklusohutuse suurendamiseks ning jalakäijate ja jalgratturite turvalisemate liiklemistingimuste loomiseks on Harku vald tellinud Tallinn-Rannamõisa-Kloogaranna maantee jalgratta- ja jalgteede ristumise liikluskorralduse projekti, mille kohaselt muudetakse kilomeetritel 5,31-17,20 (Lucca restoranist kuni Suurupi teeni) mitmete ristmike liikluskorraldust.

Liiklusohutuse seisukohalt on oluline, et liikluskorraldus ristmikel oleks sarnane vältimaks liiklejate valede otsuste vastu võtmist. Olukorras, kus liikluskorraldus pidevalt muutub (kord tuleb anda teed, kord mitte) on suur tõenäosus, et võib tekkida konfliktne liiklusohtlik olukord. Selliste olukordade vältimiseks ühtlustatakse Tallinn-Rannamõisa-Kloogaranna maanteel Lucca restoranist kuni Suurupi teeni asuvatel ristmikel liikluskorraldus nõnda, et neis kehtiksid sarnased liikluspõhimõtted.

Paekalda tee liikluskorralduse muudatus

Kõige suurem liikluskorralduse muudatus on planeeritud Rannamõisas Paekalda ristmikul, kus siiani on olnud liiklemiseks kaks teeharu (üks maanteelt Paekalda teele sissesõiduks, teine Paekalda teelt maanteele väljasõiduks). See on põhjustanud jalgratta- ja jalgteega ristumisel jalgratturitele ja jalakäijatele suure võimaluse sattuda ristmiku ületamisel liiklusohtlikku olukorda, sest senise liikluskorraldusega on seal potentsiaal sattuda autojuhtidel ja jalakäijatel konflikti üksteisega arvestamisel ja teineteisele tee andmisel.
Lisaks on ristmiku geomeetria tõttu parempööret Paekalda teele võimalik sooritada suurel kiirusel, mis on jalakäijatele ja jalgratturitele täiendav ohuallikas. Uue liikluskorraldusega likvideeritakse Tallinna-poolne mahasõit Paekalda teele, nii et edaspidi jääb Tallinn-Rannamõisa-Kloogaranna maanteelt Paekalda teele ja Paekalda teelt maanteele sõitmiseks ühine mahasõit senise kahe eraldi seisva mahasõidu asemel.
Ühtlasi lisatakse ristmikule täiendav „anna teed" liiklusmärk (221) ja ristuva jalgratta- ja jalgtee märgid (557). Kavandatud liikluskorraldusega vastuollu sattuvad märgid eemaldatakse.

 

Milliseid ristmikke veel muudatused ees ootavad?

Planeeritud liikluskorralduse muudatused on planeeritud lisaks Paekalda tee ristmikule:

·         Liiva tee ristmikule (uuendatakse teemärgis 946a);

·         Lucca tänava ristmikule (ristmikule on projekteeritud ülekäigurada - lisatakse liiklusmärgid 543 ja 544 (jalakäijate reguleerimata ülekäigurada) ning teekattemärgis 946b);

·         Tooma ree ristmikule (lisatakse dubleeriv liiklusmärk 221 (anna teed) ja uuendatakse teekattemärgiseid. Likvideeritakse mittevajalik liiklusmärk 445 (jalgratta- ja jalgtee lõpp);

·         Looduspargi tee ristmikule (tõstetakse ümber liiklusmärgid 435 (jalgratta- ja jalgtee), mis paiknevad valel pool teed. Kulumise tõttu vahetatakse välja teemärgised 946b);

·         Käspre tee ristmikule (olemasolev ületuskoht muudetakse ülekäigurajaks lisades liiklusmärgid 543 ja 544 ning teemärgise 946b);

·         Punga tee ristmikule (paigaldatakse liiklusmärk 221 (anna teed) ja ristuva jalgratta- ja jalgtee märk 557. Likvideeritakse liiklusmärk 445 (jalgratta- ja jalgtee lõpp));

·         Lehe tee ristmikule (paigaldatakse enne ristumist jalgratta- ja jalgteega liiklusmärk 222 (peatu ja anna teed), teemärgis 941 (stoppjoon). Lisatakse liiklusmärgid 557 (ristuv jalgrattatee) ja likvideeritakse liiklusmärgid 445 (jalgratta- ja jalgtee lõpp). Liiklusohutuse suurendamiseks ja ristumisala esile toomiseks tähistatakse viimane teemärgisega 923a (katkendjoon) ja katkendjoonte vaheline ala on ette nähtud värvida teevärviga punaseks. Täiendavalt on õnnetuse riskide vähendamiseks rakendatud järgmisi meetmeid: liikluspeegli paigaldamine (40 x60 cm, löögikindel); jalgratta- ja jalgtee piiratud nähtavusega lõigule täristi (teemärgis 979a) kavandamine);

·         Käbi tee ristmikule (paigaldatakse täiendavalt liiklusmärk 221 (anna teed) ja ristuva jalgratta- ja jalgtee märgid 557 (ristumine jalgratta- ja jalgteega). Likvideeritakse liiklusmärgid 445 (jalgratta- ja jalgtee lõpp);

·         Ranniku tee ristmikule (paigaldatakse täiendavalt liiklusmärk 221 (anna teed) ja ristuva jalgratta- ja jalgtee märgid 557 (ristumine jalgratta- ja jalgteega). Lisaks paigaldatakse liiklusmärgid 435 (jalgratta- ja jalgtee), 388 (kaks mõjuala) ja 398 (kahe mõjuala lõpp). Likvideeritakse liiklusmärk 445 (jalgratta- ja jalgtee lõpp);

·         Merepiiga tee ristmikule (paigaldatakse täiendavalt liiklusmärk 221 (anna teed) ja ristuva jalgratta- ja jalgtee märgid 557 (ristumine jalgratta- ja jalgteega). Mõjualamärgid viiakse vastavusse projektlahendusega. Likvideeritakse liiklusmärgid 445 (jalgratta- ja jalgtee lõpp);

·         Taarikivi tee ristmikule (paigaldatakse täiendavalt liiklusmärk 221 (anna teed) ja ristuva jalgratta- ja jalgtee märgid 557);

·         Tilgu tee ristmikule (paigaldatakse lisaks olemasolevale liiklusmärgile 222 (peatu ja anna teed) märk 557 (ristuv jalgrattatee), teemärgis 941 (stoppjoon) ja teemärgis 923a (katkendjoon), kus katkendjoonte vaheline ala on ette nähtud värvida teevärviga punaseks. Likvideeritakse liiklusmärgid 445 (jalgratta- ja jalgtee lõpp). Täiendavalt on õnnetuse riskide vähendamiseks rakendatud järgmisi meetmeid: liikluspeegli paigaldamine (40 x 60 cm, löögikindel); jalgratta- ja jalgtee piiratud nähtavusega lõigule täristi (teemärgis 979a) kavandamine);

·         Pangapealse tee ristmikule (paigaldatakse täiendavalt liiklusmärk 221 (anna teed) ja ristuva jalgratta- ja jalgtee märgid 557 (ristumine jalgratta- ja jalgteega). Likvideeritakse ka liiklusmärgid 543 (ülekäigurada), mis pole standardi järgi paigutatud ja on juhtidele eksitavad);

·         Kolmiku tee ristmikule (paigaldatakse liiklusmärk 221 (anna teed) ja ristuva jalgratta- ja jalgtee märgid 557 (ristumine jalgratta- ja jalgteega).
Tulenevalt ristmiku piirkonnas asuvatest bussipeatustest ja hiljuti rajatud kaubanduskeskusest ning sellest tingitud enamatest piirkonnas liiklevatest jalakäijatest, on tähistatud liiklusohutuse suurendamiseks jalgratta- ja jalgtee ristumised sõiduteega teemärgisega 923a, kus katkendjoonte vaheline ala värvitakse teevärviga punaseks. Likvideeritakse liiklusmärgid 445 (jalgratta- ja jalgtee lõpp);

·         Muraste tee ristmikule (paigaldatakse täiendavalt liiklusmärk 221 (anna teed) ja ristuva jalgratta- ja jalgtee märgid 557 (ristumine jalgratta- ja jalgteega). Olemasolevad kiiruse piirangu (30 km/h) ala alguse ja lõpu märgid paigaldatakse Tulika tee ristmikule. Muraste tee lõigul maanteest 11390 kuni Tulika tee ristmikuni kehtestatakse kiiruse piirang 50 km/h);

·         Mõisa tee ristmikule (paigaldatakse täiendavalt liiklusmärk 221 (anna teed) ja ristuva jalgratta- ja jalgtee märgid 557 (ristumine jalgratta- ja jalgteega));

·         Kallaku tee ristmikule (paigaldatakse täiendav liiklusmärk 221 (anna teed) enne ristumist jalgratta- ja jalgteega ja likvideeritakse liiklusmärk 445 (jalgratta- ja jalgtee lõpp), mis on eksitav);

·         Vana-Klooga maantee ristmikule (kergliiklejate eelistamiseks lisatakse täiendavalt liiklusmärk 221 (anna teed) enne ristumist jalgratta- ja jalgteega).

 

 

Sõiduki juht peab andma teed jalakäijale, jalgratturile ja tasakaaluliikuri juhile järgmistel juhtudel:

1.       Jalakäija, jalgrattur ja tasakaaluliikuri juht ületab ülekäigukohal või ülekäigurajal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab (Liiklusseadus § 2).

2.       Parklast, õuealalt, puhkekohast, teega külgnevalt alalt või nende juurdesõiduteelt teele sõites peab juht andma teed igale teel liiklejale, kui teeandmise kohustus pole liikluskorraldusvahenditega reguleeritud teisiti (Liiklusseadus § 17).

3.       Teeandmise kohustus on kehtestatud liikluskorraldusvahenditega.


Tallinn-Rannamõisa Kloogaranna maantee liikluskorralduse projekteerimisel on lähtutud järgmistest põhimõtetest:

·         Ületuskohtadel on eesõigus antud jalakäijatele ja jalgratturitele.

·         Tabasalu alevikus ja lähiala ristmikel, kus on suurem jalakäijate liiklus, on projekteeritud ülekäigurajad koos teekattemärgisega 946b.

·         Ristmikel, kus on suurem õnnetuse risk, on ületuskohtade tähistamiseks projekteeritud teemärgis 923a (katkendjoon) ja katkendjoonte vaheline ala värvimine teevärviga punaseks. Värv ei ole libisemisohtlik, vaid saab olema kareda pinnaga.

·         946a, 946b ja 946c „Lõikumine jalgratta- ja jalgteega" tähistavad koos märgiga 435 „Jalgratta- ja jalgtee" tähistatud jalgratta- ja jalgtee lõikumiskohta.

·         Kohtades, kus projektijärgse liikluskorraldusega on jalgratta- ja jalgtee ning peatee (maantee) vahekaugus alla sõiduauto arvestusliku pikkuse (6 m) kõrvaldatakse olemasolev liiklusmärk 221 (anna teed).

·         Ühtlustatakse mõjualamärkide kasutust. Siiani on ühe ala kohta kasutatud kahte erinevat märki – 382 ja 388. Projektiga on ette nähtud kasutada liiklusmärki 388, mille on kaks mõjuala - kiiruse piirang 30 km/h ja parkimise keeld.

 

Töid teostab Harku valla tellimusel ettevõte Markeering OÜ.