ERIPEDAGOODI TEENUS
Eripedagoogi töö eesmärgiks lasteaias on laste arengu jälgimine ja hindamine, märgata võimalikke arenguerisusi ning toetada last nende ületamisel.
Eripedagoogi tööülesanded lasteaias:
• laste erivajaduste väljaselgitamine õppeaasta alguses;
• tundide planeerimine eripedagoogilise abi osutamiseks;
• eesmärkide seadmine lähtuvalt lapse vajadustest ning tööplaani koostamine;
• laste kognitiivsete protsesside arendamine (taju, mälu, mõtlemine, tähelepanu) läbi mänguliste õppetegevuste nii individuaalses kui ka paaristunnis;
• lapse kõne arendamine;
• mängu- ja sotsiaalsete oskuste kujundamine;
• rühmaõpetajate ja lapsevanemate, tugimeeskonna nõustamine;
• vajadusel arenguvestlustel osalemine .
Eripedagoogi töö eesmärgiks koolis on hariduslike erivajadustega õpilaste arengutaseme väljaselgitamine ja nende õpilaste õppe ning arengu toetamine.
Eripedagoogi tööülesanded koolis:
• määrata õpilase arengu- ja õpioskuste tase ning selgitada välja õpivajadus;
• nõustada klassi- ja aineõpetajaid sobilike õpetamismeetodite valikul;
• toetada õpilase tunnetusprotsesside ja õpioskuste arengut individuaal- või rühmatundides;
• viia läbi õpilase kõne ja keele arengut või matemaatilisi oskusi toetavaid rühmatunde;
• analüüsida õpilase arengudünaamikat ja rakendatud tugimeetmete tulemuslikkust;
• hinnata vähemalt kord õppeaastas õpilasele rakendatud tugimeetme tulemuslikkust (tulemuste dokumenteerimine õpilase individuaalse arengu jälgimise kaardil), teha muudatusettepanekuid, vajadusel soovitada täiendavat uuringut või nõustamist kooliväliste spetsialistide juures;
• valmistada ette ja viia läbi õpiabirühma- või individuaaltunde õppeasutuses.
Õpiabi eesmärk on toetada õpilase arengut võimaldamaks tal saavutada põhikooli riikliku õppekava nõuetele vastavaid õpitulemusi.
Õpiabitundides viiakse läbi järgmisi tegevusi:
• kinnistatakse ainealaseid teadmisi;
• arendatakse kognitiivseid oskusi;
• kujundatakse ja arendatakse eripedagoogiliste võtete abil õpioskusi ja õpivilumusi.