ERIPEDAGOODI TEENUS 
 
Eripedagoogi töö eesmärgiks lasteaias on  laste arengu jälgimine ja hindamine, märgata võimalikke arenguerisusi ning toetada last nende ületamisel.  
 
Eripedagoogi tööülesanded lasteaias: 
 
laste erivajaduste väljaselgitamine õppeaasta alguses; 
tundide planeerimine eripedagoogilise abi osutamiseks; 
eesmärkide seadmine lähtuvalt lapse vajadustest ning tööplaani koostamine; 
laste kognitiivsete protsesside arendamine (taju, mälu, mõtlemine, tähelepanu) läbi mänguliste õppetegevuste nii individuaalses kui ka paaristunnis; 
lapse kõne arendamine; 
mängu- ja sotsiaalsete oskuste kujundamine; 
rühmaõpetajate ja lapsevanemate, tugimeeskonna nõustamine; 
vajadusel arenguvestlustel osalemine .
 
Eripedagoogi töö eesmärgiks koolis on hariduslike erivajadustega õpilaste  arengutaseme väljaselgitamine ja nende  õpilaste õppe ning arengu toetamine. 
 
Eripedagoogi tööülesanded koolis: 
 
määrata õpilase arengu- ja õpioskuste tase ning selgitada välja õpivajadus; 
nõustada klassi- ja aineõpetajaid sobilike õpetamismeetodite valikul; 
toetada õpilase tunnetusprotsesside ja õpioskuste arengut individuaal- või rühmatundides; 
viia läbi õpilase kõne ja keele arengut või matemaatilisi oskusi toetavaid rühmatunde;  
analüüsida õpilase arengudünaamikat ja rakendatud tugimeetmete tulemuslikkust; 
hinnata vähemalt kord õppeaastas õpilasele rakendatud tugimeetme tulemuslikkust (tulemuste dokumenteerimine õpilase individuaalse arengu jälgimise kaardil), teha muudatusettepanekuid, vajadusel soovitada täiendavat uuringut või nõustamist kooliväliste spetsialistide juures; 
valmistada ette ja viia läbi õpiabirühma- või individuaaltunde õppeasutuses. 
 
Õpiabi eesmärk on toetada õpilase arengut võimaldamaks tal saavutada põhikooli riikliku õppekava nõuetele vastavaid õpitulemusi. 
 
Õpiabitundides viiakse läbi järgmisi tegevusi: 
 
kinnistatakse ainealaseid teadmisi;  
arendatakse kognitiivseid oskusi; 
kujundatakse ja arendatakse eripedagoogiliste võtete abil õpioskusi ja õpivilumusi.