HARKU VALLAVALITSUSE PRIVAATSUSPOLIITIKA
Kuidas hoiame teie isikuandmeid?
Harku Vallavalitsus on kohaliku omavalitsuse ametiasutus, mille kohaliku omavalitsuse korralduse seadusest tulenevateks ülesanneteks on korraldada oma territooriumil oluliste teenuste osutamist. Lisaks lahendab vallavalitsus ka muid kohaliku elu küsimusi ning täidab riigi poolt antud ülesandeid. Kuivõrd ülesandeid on palju, siis koguneb neid täites ka töödeldavaid isikuandmeid. Seega kogub vallavalitsus teavet, sh isikuandmeid seadusega asutusele pandud ülesannete täitmiseks ning meil olevale infole kohaldub avaliku teabe seadus.
Harku Vallavalitsus on isikuandmete vastutav töötleja ja vastutab konkreetse avaliku ülesande, juriidilise kohustuse või lepingu täitmise eest või on Teilt küsinud nõusoleku andmete töötlemiseks. Isikuandmete töötlemisel lähtume Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrusest (EL) 2016/679 (isikuandmete kaitse üldmäärus), isikuandmete kaitse seadusest, muudest andmekaitset reguleerivatest õigusaktidest ning Andmekaitse Inspektsiooni juhistest.
Võime edastada isikuandmeid töötlemiseks volitatud töötlejale (näiteks infosüsteemi pidajale) mille aluseks on sõlmitud asjakohane leping. Seetõttu võime nende teenuste osutamiseks jagada Teie isikuandmeid vastavate lepingupartneritega, kuid ainult ulatuses, mis on neile vajalik teenuse osutamiseks. Volitatud töötleja on kohustatud järgima lepingus nimetatud eesmärke ja viise ning meie juhiseid.
Käesolevad andmekaitsetingimused annavad kokkuvõtliku ülevaate isikuandmete töötlemise toimingutest. Siit leiate ülevaate sellest, millistel juhtudel on meil või kolmandatel isikutel võimalik Teie isikuandmetega kokku puutuda, kui pöördute meie poole. Samuti saate teada, mis eesmärgil kogutud andmeid kasutame, kui kaua neid säilitame ning millised on Teie õigused andmete töötlemisel.
Juriidiliste isikute, nende esindajate ja teiste asutuste andmete hoidmist käesolevad andmekaitsetingimused ei puuduta.
Siit leiate ülevaate sellest, millistel juhtudel on meil või kolmandatel isikutel võimalik Teie isikuandmetega kokku puutuda, kui pöördute meie poole. Samuti saate teada, mis eesmärgil me kogutud andmeid kasutame, kui kaua neid säilitame ning millised on Teie õigused andmete töötlemisel. Privaatsuspoliitika ei puuduta juriidiliste isikute, nende esindajate ja teiste asutuste andmete hoidmist.
Kui Teid huvitab, kuidas me Teie andmeid hoiame ning millised on Teie õigused seoses Teie andmetega, siis lugege käesolev privaatsuspoliitika läbi.
Teie õigused seoses Teie andmete töötlemisega:
1) Õigus tutvuda enda andmetega
Teil on õigus tutvuda andmetega, mida me Teie kohta oleme kogunud. Selleks on meil vaja tuvastada isikusamasus ning Teil tuleb esitada (digi)allkirjastatud taotlus või paberkandjal allkirjastatud taotlus. Vastame esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui ühe kuu jooksul. Teie kohta käivad andmed väljastame vastavalt Teie soovile kas paberil või elektrooniliselt.
Juhul, kui oleme Teie kohta andmeid kogunud, siis on Teil õigus saada teada, mis on nende kogumise alus, eesmärk, kellele on Teie isikuandmeid avalikustatud või avalikustatakse, kui kaua andmeid säilitatakse ning juhul, kui andmeid ei ole kogutud Teilt endalt, siis teave nende allika kohta.
2) Õigus nõuda isikuandmete parandamist, kustutamist, töötlemise piiramist ning esitada vastuväiteid
Teil on õigus nõuda ebaõigete isikuandmete parandamist või puudulike andmete täiendamist. Selleks esitage põhjendatud ja (digi)allkirjastatud taotlus.
Kui meil ei ole Teie isikuandmete kasutamiseks (enam) seaduslikku alust, võite nõuda nende kustutamist, töötlemise piiramist või töötlemise lõpetamist. Selleks esitage põhjendatud ja (digi)allkirjastatud taotlus.
Teil on õigus esitada oma andmete töötlemisele vastuväiteid või meie otsuste ja tegevuse peale vastuväited vaidena või pöörduda kaebusega Andmekaitse Inspektsiooni või halduskohtusse.
Küsimustes, mis on seotud Teie isikuandmete töötlemisega vallavalitsuses, saate pöörduda vallakantselei jurist-andmekaitsespetsialisti poole e-posti aadressil andmekaitse@harku.ee, telefon 5556 9605.
Isikuandmete töötlemine
Teil on võimalik esitada vallavalitsusele taotlusi, sh selgitustaotlusi ja märgukirju, teabenõudeid ja muid pöördumisi. Nende läbivaatamine toimub haldusmenetluse seaduse või antud pöördumise menetlemist reguleeriva eriseaduse kohaselt ning Teie isikuandmeid töötleme Teie pöördumise menetlemiseks (kirjale vastamiseks, haldusakti edastamiseks, haldusmenetluses täiendava teabe saamiseks). Kui Teile vastamiseks on vaja teha täiendavaid järelepärimisi, avaldame Teie isikuandmeid üksnes minimaalselt, hädavajalikus mahus.
Kui olete saatnud selgitustaotluse, märgukirja, teabenõude vm pöördumise, millele vastamine on teise asutuse pädevuses, siis edastame selle sinna. Edastamisest teavitame Teid.
Juhul, kui puuduvad andmed menetlusosalise aadressi või e-posti aadressi kohta või kui menetlusosaline ei ela teadaoleval aadressil ja tema tegelik viibimiskoht ei ole teada või kui isik ei kinnita elektrooniliselt edastatud dokumendi kättesaamist ning dokumenti ei ole muul viisil võimalik kätte toimetada, võime dokumendi resolutiivosa, millega kedagi kohustatakse midagi tegema, avaldada kas ajalehes või ametlikus väljaandes Ametlikud Teadaanded. Ametlikes teadaannetes avaldame isikuandmeid sisaldavaid teateid ka muudel seaduses sätestatud juhtudel.
Kuna vallavalitsuse tegevus on avalik, peame avaliku teabe seaduse kohaselt avaldama kirjavahetuse andmed avalikus dokumendiregistris.
Eraisikute pöördumistel (sh taotluste esitamisel) märgime avalikus dokumendiregistris ainult sõna „eraisik", mitte täisnime. Samuti ei märgi me dokumendi avalikus osas pealkirja selliselt, et selle järgi oleks võimalik pöördujat tuvastada. Eraisikutega peetav kirjavahetus on üldjuhul juurdepääsupiiranguga, mistõttu lisaks eelnevale ei ole taotluste ning kirjade sisu kättesaadav. Kui keegi soovib kirjavahetusega tutvuda, tuleb esitada teabenõue, mille menetluse käigus selgitatakse välja, kas dokumendi osaline või täielik välja andmine on võimalik. Juurdepääsu piiramine sõltub dokumendi sisust. Hoolimata juurdepääsupiirangust väljastame dokumendi asutusele või isikule, kellel on otsene seadusest tulenev õigus seda küsida (nt uurimisasutus, kohtuväline menetleja või kohus).
Kui teabenõudja taotleb teabele juurdepääsu taaskasutamise eesmärgil, siis palume sellest meile koos teabenõudega teada anda.
Juriidiliste isikute pöördumised ning nendega sõlmitavad lepingud avaldatakse dokumendiregistris täielikult, juhul, kui juriidiline isik ei viita dokumendi juurdepääsupiirangu vajadusele avaliku teabe seaduse (AvTS) § 35 lg-s 1 toodud alustel. Seetõttu palume juriidiliste isikute esindajatel kasutada ainult enda tööalaseid, mitte eraelulisi kontaktandmeid, kuivõrd need kontaktandmed on dokumendiregistris avalikud.
Harku Vallavalitsuse telefoninumbritele helistamisel töötleme helistaja isikuandmeid üksnes helistaja poolt avaldatud ulatuses info andmise eesmärgil. Telefonikõnesid ei salvestata.
Kui sõlmime Teiega lepingu, töötleme isikuandmeid lepingu täitmiseks vajalikus määras.
Kui kandideerite vallavalitsusse tööle
Teenistuskohtade täitmiseks korraldavad konkursse vallavalitsuse personalivaldkonna eest vastutavad teenistujad. Jätame endale õiguse loobuda väljakuulutatud konkursist või muuta juba väljakuulutatud konkursi tingimusi. Sellisel juhul teavitame kandidaate vallavalitsusele esitatud kontaktandmete kaudu ja avalikkust konkursiteate avaldamise kohas.
Kui kandideerite mõnele vallavalitsuse teenistuskohale, siis teadke, et võime Teie kohta koguda täiendavat teavet avalikest allikatest. Teavitame Teid sellest enne ning juhuks, kui Te ei soovi, et me seda teeksime on Teil võimalik oma kandidatuur tagasi võtta. Kui Te kandideerimisest ei loobu, siis on Teil hiljem õigus kogutud teabega tutvuda ning esitada omapoolsed selgitused-vastuväited.
Eeldame, kui olete lisanud kandideerimisdokumentidesse soovitajad, siis lubate meil nendega ühendust võtta ning olete informeerinud ka soovitajaid ning nad on selleks loa andnud, et vallavalitsus nende poole teabe saamiseks pöördub.
Teie kandideerimisdokumentidele on ligipääs ainult värbamisprotsessis osalevatel teenistujatel. Kolmandad isikud saavad juurdepääsu ainult seaduses sätestatud juhtudel.
Kui teenistusülesannete täitmiseks kehtestatud nõuetele vastavaid kandidaate on rohkem kui üks, võib nendest koostada paremusjärjestuse. Paremuselt järgmise kandidaadi võib ametikohale nimetada avaliku teenistuse seaduse § 18 punkt 10 sätestatud juhtudel. Sellisel juhul uut konkurssi välja ei kuulutata.
Konkursil osalenutele teatame konkursi tulemustest kirjalikult või muul kokkulepitud viisil.
Säilitame konkursi jooksul saadud dokumente järgmistel eesmärkidel:
1) värbamisprotsessis tekkivate võimalike õigusvaidluste lahendamiseks - kuni nõude aegumiseni (1 aasta);
2) paremusjärjestuses järgmisele kandidaadile ametikohale asumise ettepaneku tegemiseks (150 päeva arvates konkursi võitnud isikule ametikohale asumise ettepaneku tegemisest);
3) kandideerinu nõusolekul tulevikus korraldataval konkursil osalemise ettepaneku tegemiseks.
Teave kandidaadi tööle võtmise või ametisse nimetamise kohta on avalik.
Jälgimisseadmestiku kasutamine Harku Vallavalitsuses kui ametiasutuses
Vallavalitsus kasutab ametiasutuse hoonete (Teenuste tn 2, Tabasalu alevik, Harku vald ja Tilgu tee 53, Meriküla, Harku vald) ja vara ning hoonetes ning selle ümbruses olevate isikute kaitseks videovalvesüsteemi.
Kaamerate paigaldamisel tagatakse, et kaamerad jälgivad vaid valvatavat ala. Kaamerapilti reaalajas ei jälgita. Juurdepääs videopildile ja salvestistele on vaid volitatud isikutel. Videosalvestist vaadatakse vaid vara kahjustamisel või isikute ja vara suhtes toime pandud korrarikkumise toimepanemisel toimepanija isiku ning toimepanemise asjaolude tuvastamiseks.
Salvestisi säilitatakse mitte rohkem kui 60 kalendripäeva.
Harku valla veebilehe külastamine
Harku valla veebilehe külastajate andmeid töötleme isikustamata kujul.
Me ei seo IP-aadresse isikut tuvastava teabega. Kogume ja säilitame andmeid selle kohta, millist võrgukodu osa külastate ja kui kaua seal peatute. Neid andmeid kasutame külastusstatistika koostamiseks, et selle põhjal võrgukodu arendada ja muuta see külastajasõbralikumaks.
Riikliku järelevalve menetluse ja väärteomenetluse otsuste avalikustamine
Väärteomenetluse läbiviimist reguleerivad üksikasjalikult väärteomenetluse seadustik ja kriminaalmenetluse seadustik. Väärteoteate esitaja andmed avaldatakse teistele menetlusosalistele ulatuses, mis on menetlusseadustikes ette nähtud ning asja lahendamiseks vajalik. Väärteomenetluse seadustiku kohaselt ei loeta kaebuse/väärteoteate esitajat menetlusosaliseks.
Väärteomenetluses ei tagata tunnistaja anonüümsust. Menetlusalune isik ja tema esindaja saavad materjalidega tutvuda menetlusseadustikes ette nähtud korras. Väärteoteate esitaja peab materjalidega tutvumiseks esitama teabenõude, arvestades juurdepääsupiiranguid. Avaliku teabe seaduse § 28 lõike 1 punktist 14 tuleneb Vallavalitsusel kohustus avalikustada riikliku või teenistusliku järelevalve ettekirjutused või otsused nende jõustumisel.
Avalikus dokumendiregistris tähistame väärteomenetluste asjus eraisikutega peetava kirjavahetuse osas dokumendi saajat/saatjat üksnes isikustamata kujul, mitte nimega. Sellisel dokumendil on juurdepääsupiirang, mis sõltub dokumendi sisust.
Seadus lubab väärteomenetlusega seotud asjaolusid avalikustada üksnes erandlikel juhtudel. Samas jätame endale õiguse, kui isik viib ise menetlusalase info avalikkuse ette, anda vajadusel oma tegevuse kohta avalikkusele selgitusi.
Jõustunud väärteootsused registreeritakse karistusregistris. Iseenda kohta saab sealt küsida kõiki registriandmeid tasuta.
Fotode ja videote avaldamine
Valla veebilehel avaldame fotod ja videod, mis on jäädvustatud üldjuhul valla avalikel üritustel.
Valla sotsiaalmeedia kontodel avaldame fotod ja videod, mis on jäädvustatud üldjuhul valla avalikel üritustel. Muudel tingimustel jäädvustatud materjal avalikustatakse vaid jäädvustatud isiku loal.
Vallalehes avaldame fotod informeerimise ja avaliku huvi eesmärgil ning vaid pildistatava isiku loal.
Avalikul üritusel viibijal või avalikus kohas viibijal on õigus avaldada soovi enda mittejäädvustamiseks või käituda viisil, mis tagab tema mittesalvestamise.
Isikuandmetega seotud rikkumine
Kui vallavalitsuses toimub isikuandmetega seotud rikkumine ja see kujutab endast tõenäolist ohtu inimese õigustele ja vabadustele, siis vormistame selle kohta nõutud dokumendid ning teavitame rikkumisest ka Andmekaitse Inspektsiooni. Kindlasti võtame kasutusele meetmed, et rikkumine koheselt lõpetada.
Kui rikkumise tulemusena tekib Teie õigustele ja vabadustele tõenäoliselt suur oht, siis teavitame sellest ka Teid. Teavituse eesmärk on võimaldada Teil endal võtta kasutusele vajalikke ettevaatusabinõusid olukorra leevendamiseks.
Isikuandmete säilitamine
Isikuandmete säilitustähtajad tulenevad õigusaktidest ja tööalasest vajadusest teabe kasutamiseks, tähtaja möödudes üldjuhul dokumendid hävitatakse. Näiteks kirjavahetuse toimikuid säilitame 5 aastat, tööle kandideerimise dokumente kuni konkursi võitnud isiku ametikohale asumiseni või õigusvaidluste lahendamise korral kuni nõude aegumiseni (1 aasta).
Isikuandmeid säilitatakse:
1) dokumendi seadusest tuleneva säilitustähtaja möödumiseni;
2) seni, kuni on vaja seadusest tuleneva ülesande täitmiseks;
3) seadusest tuleneva nõude aegumistähtaja möödumiseni.
Arhiiviväärtuslikud andmed anname säilitamiseks üle avalikku arhiivi ning lõpetame üleantud andmete töötlemise.
Harku Vallavalitsuse andmekaitsetingimused on kinnitatud Harku vallavanema 10.07.2025 käskkirjaga nr 5-1/19
Privaatsuspoliitika aluseks on isikuandmete kaitse üldmäärus.