Kuidas end vallaelanikuks registreerida?
Rahvastikuregistri seadus sätestab, et kõik isikud on kohustatud hoolitsema enda ja oma alaealiste laste ning eestkostetavate elukoha aadressi õigsuse eest rahvastikuregistris.
Harku valla elanikuks registreerimiseks on vaja esitada elukohateade koos lisadega. Ennast on võimalik sisse registreerida ka üürikorteri pinnale, kuid see eeldab kirjaliku üürilepingu olemasolu või suulise üürilepingu puhul omaniku kirjalikku nõusolekut.
Elanikuks registreerimise võimalused
- edastades digiallkirjastatult läbi portaali www.rahvastikuregister.ee;
- edastades e-posti teel vajalikud dokumendid (elukohateate avaldus ja lisad*) digiallkirjastatuna aadressile harku@harku.ee;
- edastades paberkandjal postiga täidetud elukohateate avalduse (Harku Vallavalitsus, Kallaste tn 12, Tabasalu alevik, Harku vald, Harjumaa, 76901);
- täites Harku Vallavalitsuses paberkandjal elukohateate avalduse.
* Lisaks elukohateate avalduse täitmisele on vaja alati esitada vajalikud nõusolekud.
- Juhul kui te ei ole eluruumi omanik, siis on vajalik eluruumi omaniku (kui on mitu omanikku, siis kõigi) nõusolekut või kehtiva üürilepingu esitamist. Kui lisate elukohateate juurde üürilepingu, siis ei ole enam eraldi omaniku nõusolekut vaja.
- Kui alaealise lapse elukoha registreerib üks lapsevanem, siis tuleb esitada ka teise hooldusõigusliku vanema nõusolek.
Edastades avaldust paberkandjal on oluline lisada juurde ka isikut tõendava dokumendi koopia.
Lisainformatsioon
Nimi | Ametinimetus | Telefon | E-post |
---|---|---|---|
Kadri Kelgo | Andmetöötlusspetsialist | 600 3869 | Kadri.Kelgo@harku.ee |
Siseministeeriumi poolne lisainformatsioon elukohatoimingute kohta