Uudised ja teated
Kogukonnaarengule suunatud tegevuste toetamise korra eelnõu
1. Varasem kooskõlastusring
Seega kehtima jäävad seega kolm võimalust kogukonna arengu toetamiseks rahastuse saamiseks, millest ükski ei välista teisest raha taotlemist.

2. Kehtiva korra ja erinevate eelnõude võrdlus
Võrreldes varasemalt kooskõlastusringil olnud eelnõuga on volikogu menetluses olev eelnõu just vähem bürokraatik ning võimaldab kogukondadel oma arengut ise planeerida ning kujundada.
Nõue |
Kehtiv kord – külaliikumise toetus |
Esimesel ringil olnud eelnõus |
Volikogu menetluses olev eelnõu |
Kes saavad taotleda? |
MTÜ ja SA |
MTÜ ja SA, kes on vähemalt aasta tegutsenud |
MTÜ ja SA |
Mitu saavad taotleda? |
Prioriteetsetest kantidest taotlejad, seni 4 külaseltsi |
|
Iga küla ja alevik, eraldi või soovi korral koos, igal tasandil rahuldatakse 3 taotlust paremusjärjestuse alusel ehk kokku 9 taotlust |
Mis summas taotleda? |
Toetuse määrad pole selged, kinnitatakse iga aasta hiljemalt 01.11 |
|
Toetuse määrad on teada, eelneva aasta Eesti mediaanpalk ja tasandi koefitsient, I tasand ca 27 000 eurot, II tasand ca 17 000 eurot ja III tasand ca 13 000 eurot |
Maksimaalne summa taotlejate peale |
Ca 75 000 |
|
Ca 150 000 |
Taotlemine |
Spoku kaudu |
|
Spoku kaudu |
Toetust sai kasutada |
Külakeskuse lahtihoidmiseks (halduskuludeks) ja tööjõukuludeks |
Kindlaks toetuse liigiks taotletud tegevuseks. |
Tööjõukuludeks, ürituste- koolituste korraldamiseks, talgute korraldamiseks, küla või mitme küla ülese arengukava koostamiseks, kriisiõppusteks jne. |
Omaosalus |
10% |
10% |
0% |
Toetuse saaja kohustused |
Külakeskus asub Harku valla arengukavas määratud prioriteetses kandis; külakeskus on vähemalt 24 tundi nädalas avatud, aeg peab olema jagatud nelja päeva peale. |
Toetuse saaja kohustub:
|
(1) Toetuse saaja kohustused: |
Milleks saab taotleda |
Külakeskuse või külaliikumise toetamiseks |
1) asula ühistegevuse toetus vabaühendusele; |
Jäetud on vabad käed, võib taotleda ühe küla lõikes, mitme küla ühistegevuseks, kogukondliku tegevuse edendamiseks, kultuuri ja huvitegevuse edendamiseks. |
Hindamiskriteeriumid |
Puuduvad |
Olemas |
Aluseks on võetud esimesel ringil olnud |
Lepingu sõlmimise kohustus |
Jah |
Puudub |
Puudub |
Aruandlus |
Kvartaalne |
Kvartaalne |
2 korda aastas |
3. Väide „toetust saavad taotleda juriidilised isikud, kellel on külaselts nimes"
4. Terminid

Eelnõus on kasutatud sõna paikkond kokkuvõtva terminina, mille all mõeldakse külasid ja alevikke. Iga küla ja alevik saab esitada eraldi taotluse või saavad mitme peale ka ühise taotluse esitada.
5. Väide: „eelnõu ei ole 20.06 seisuga leitav"
6. Väide „toetust saab kasutada alles 2027. a"
Väide ei vasta tõele, määruse eelnõu § 15 lg 1 sätestab, et (1) Määrust rakendatakse alates 2026. aasta eelarvelistest vahenditest eraldatavatele toetustele. Toetusi taotletaksegi 2025. aastal 2026. aastaks.
2) Suunata vabaühendusi ka ise majandama, mitte püsima ainult kohaliku omavalitsuse toetustest. Sama eesmärki kannab ka see, et eelnõuga ei ole keelatud teenida tulu, mis seni oli.
8. Väide „edaspidi ei saa vabatahtlikud päästjad taotleda toetust"
9. Väide „vallavalitsus ei taha seltsidele määratud eelarve raha enam üldse kulutada"
10. Väide „vald tahab panna enda kohustused külaseltsile"
11. Väide „külaselts peab tõestama, et on elujõuline"
12. Kaasamine