Uudised ja teated
Registreeri end Harku valla elanikuks!
Hea Harku valla elanik, kas sina oled juba oma elukoha koduvallas registreerinud? Nüüd on selleks õige aeg!
Kutsume sind veel sel aastal, kuni 31. detsembrini end Harku valla elanikuks registreerima, sest nii laekub sinu maksutulu koduvalda juba järgmisel aastal.
Kõigi vahel, kes registreerivad end Harku valla elanikuks perioodil 1.-31. detsember loosime välja 5 Apple'i nutitelefoni iPhone 13.
Miks registreerida end Harku valla elanikuks?
Elanikuks registreerides aitad meil Harku vallaelu parimal viisil korraldada.
Võidame koos. Harku valla elanikuks registreerides aitad vallavalitsusel paremini kohalikku elukorraldust planeerida – kui teame oma elanike arvu, saame paremini planeerida valla pakutavaid teenuseid, lasteaia- ja koolikohti, bussiliiklust, arendada ja parendada taristuid.
2022. aastal laekuvate maksutulude aluseks on rahvastikuregistri andmed eelmise aasta 31. detsembri seisuga. See on oluline vallaeelarve planeerimise vahend, kuna üksikisiku tulumaks moodustas 2021. aastal vallaeelarvest ligikaudu 72%.
Registreerides Harku valla elanikuks, saad osa ka mitmetest toetustest, kuna valla eelarvest antavad rahalised toetused ja soodustused on enamjaolt seotud ametliku elanikustaatuse ehk sissekirjutusega, seega on sissekirjutusest saadav kasu ka üksikisiku rahakotis tuntav.
Leia sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna toetused siit
Leia haridus- ja kultuurivaldkonna toetused ning tunnustused siit
Lisaks saad vallaelanikuna taotleda maamaksu toetust.
Hajaasustuse piirkonna elanikud, kelle elukoht on registreeritud Harku vallas, saavad taotleda toetust veevarustuse, kanalisatsioonisüsteemi või juurdepääsutee parendamiseks.
Jäätmejaama kasutamisel on soodsamad jäätmete vastuvõtmise tingimused Harku valla elanikele.
Käesoleval aastal said Harku valla eramute, paariselamute või kuni nelja korteriga ridaelamute elanikud soetada soodsalt aasta ringi kasutatava kompostri. Kavandame ka edaspidi analoogseid projekte.
Nii võidame koos!
Kasvame koos. Meie jaoks on oluline iga inimene! Harku valla elanike arv on 1. detsembri seisuga 16 439 elanikku.
Oleme kiiresti kasvav ja arenev omavalitsus – registreerides end vallaelanikuks, annad selleks oma panuse.
Loome koos. Registreeritud elanikuna saad anda oma panuse vallaelu korraldusse – näiteks iga-aastase kaasava eelarve projekti kaudu, kus vallaelanikud saavad pakkuda ideid, kuidas investeerida kuni 50 000 eurot nii, et võimalikult paljud elanikud sellest kasu saaks. Seejärel anda avalikul hääletusel oma hääl parima idee poolt, mille vallavalitsus järgmise eelarveaasta jooksul ellu viib.
Kuidas end registreerida Harku valla elanikuks?
- edastades digiallkirjastatult läbi portaali www.rahvastikuregister.ee;
- edastades e-posti teel vajalikud dokumendid (elukohateate avaldus ja lisad*) digiallkirjastatuna aadressile harku@harku.ee;
- edastades paberkandjal postiga täidetud elukohateate avalduse (Harku Vallavalitsus, Kallaste tn 12, Tabasalu alevik, Harku vald, Harjumaa, 76901);
-
täites Harku Vallavalitsuses paberkandjal elukohateate avalduse.
* Lisaks elukohateate avalduse täitmisele on vaja alati esitada vajalikud nõusolekud.
- Juhul kui te ei ole eluruumi omanik, siis on vajalik eluruumi omaniku (kui on mitu omanikku, siis kõigi) nõusolekut või kehtiva üürilepingu esitamist. Kui lisate elukohateate juurde üürilepingu, siis ei ole enam eraldi omaniku nõusolekut vaja.
-
Kui alaealise lapse elukoha registreerib üks lapsevanem, siis tuleb esitada ka teise hooldusõigusliku vanema nõusolek.
Edastades avaldust paberkandjal on oluline lisada juurde ka isikut tõendava dokumendi koopia.
Kui vajad elukohateate edastamisel abi, võta ühendust andmetöötlusspetsialist Kadri Kelgoga, tel 600 3869, e-post: kadri.kelgo@harku.ee.