Uudised ja teated

Urmas Habakukk: “Ajujahita” poleks me täna seal, kus oleme

Kui "Ajujaht" oleks loom, siis jänes – pealtnäha väike ja vaikne, aga kui hoo sisse saab, siis oh-kui-väle. Just nii arvab "Ajujahi" XI hooajal teise koha saavutanud Biofire tiimijuht Urmas Habakukk. Tegelikult võib samamoodi iseloomustada ka tema enda ettevõtet Biofire.

Kui Biofire keskkonnasõbraliku ja taastuvenergial põhineva süütegeeli ideega alustas, ei olnud neil ju aimugi, et nad jõuavad Eesti suurimal äriideede konkursil kolme parema hulka. Veel vähem oskasid nad ette näha, et üsna pea on neil mitu tegevusharu ning toode jõuab nii Soome, Rootsi, Inglismaa, USA kui mitmetele teistele turgudele. Biofire riigipiire ületanud edulugu tõestab, et ka pealtnäha kõige tavalisem toode võib endas peita tohutut potentsiaali. Üks Eesti edulugudest – selles pole kahtlustki!

2018/2019 hooajal esitati konkursile "Ajujaht" Harku vallast viis ideed.


Rohkemat kui telesaade

"Kaks minutit teles võrdub umbes kaks päeva tööd," ütleb Urmas "Ajujahi"-kogemusele tagasi vaadates. "Ajujaht" ei ole pelgalt žürii või investorite ees pitchimine, turunduskampaania kallal ajude ragistamine ning muude higistama ajavate ülesannete lahendamine telestuudios kaamerate rambivalguses. "Ajujaht" on kuid vältav arenguprogramm koos koolitusnädalavahetuste, teemaõhtute, mentorluse ja palju muuga. Intensiivne programm ongi aga Urmase sõnul see, mis ideed mõttetasandilt reaalsusesse aitab tuua ja kiiremini liigutama paneb. Ilma "Ajujahita", on Urmas kindel, poleks Biofire täna seal, kus on.

Enne konkursile kandideerimist oli Urmases juurdunud teadmine, et "Ajujaht" on peaasjalikult keskendunud IT-valdkonnale ning ta järeldas, et idee alternatiivsest süütegeelist pole see, mida otsitakse. Tänaseks saab ta julgelt väita, et mis tahes idee kellelgi peaks olema – olgu see nii lihtne kui tahes – "Ajujaht" on kõige õigem rada, kust alustada. Ja nagu näeme, on otsus konkursil osaleda nii Biofire kui Urmase enda jaoks, kellest tänaseks täiskohaga ettevõtja saanud, pöördeliseks osutunud.

Ei lõppe, vaid algab

"Tegutsema peab!" Just nii arvab Urmas ja lisab, et see kehtib nii nendele, kel idee tootest või teenusest peas alles küpsemas kui neile, kes juba ettevõtlusmaastikul kanda kinnitanud.

"Ajujaht" pani tema ja ta ettevõtte jaoks kogu protsessi kiiremini liikuma ning tänu pidevale tegutsemisele sai võimalikuks ka areng ja kasvamine, mis jätkuvad praeguseni. Ka tutvused ning kontaktid, mida "Ajujaht" pakub, on tema sõnul hindamatud. Tõsi ta on – omaette toimetades ja pusides on keeruline kohtuda uute inimeste ja vaatenurkadega ning saada omaenda ideele värsket pilku. See on miski, mida "Ajujaht" osalejatele pakkuda suudab.

Kui Urmaselt küsida, kas ta oleks nõus uuesti "Ajujahile" tulema, kõlab selge vastus: "Absoluutselt! 100%!" Kuna aga "Ajujaht" on praeguseks Urmasest aga täiskohaga eduka ettevõtja vorminud, võib selle idee praegu tuleviku tarbeks varna riputada. Seniks soovime Biofire´le aga jätkuvat edu ja turgude vallutamist!