Uudised ja teated
Vääna Mõisakooli asub juhtima Madli Kopti
Vääna Mõisakooli direktoriks valiti Madli Kopti, kes asub ametisse 1. oktoobril.
„Madli tugevuseks oli süsteemne ja põhjalik aga ka väga veenev esitlus, millises suunas kool peaks arenema. Küsimuste ja vastuse käigus saime kinnituse, et olulisel kohal on nii õppeprotsessiga kaasnevad aspektid kui ka Vääna Mõisakooli kui kodulähedase kooli ja kogukonna keskuse tähtsus," põhjendab otsust abivallavanem Robert Lippin.
Madli Kopti tööalane karjäär on olnud seotud kõrghariduse teadus- ja arendustegevusega merendusvaldkonnas, kus ta on kasvanud loomulikku karjäärirada mööda spetsialistist strateegilise tasandi juhiks täites alates aastast 2015 arendusdirektori rolli Tallinna Tehnikaülikooli Eesti Mereakadeemias. Samas ei ole talle Vääna ja Harku valla piirkond võõras, vaid hoopiski vägagi kodune ja hingelähedane.
Madli on lõpetanud 2003. aastal Tabasalu Ühisgümnaasiumi ja nooruspõlves olnud Vääna Mõisakoolis väikeste skautide tegevuse eestvedaja. Samuti on Madli rajanud oma kodu Väänast kõigest 4 km kaugusele. Enda kõige suuremaks motivaatoriks peab Madli inimesi, kellega koos ta töötab ja kellega on võimalik luua uudsust ning tulemusi, mis on päriselt olulised ja realistlikud.
Direktorina peab ta oluliseks, et erilises Vääna mõisas asuvas lastead-algkoolis pakutaks kvaliteetset õpet, vaimset ja materiaalset keskkonda, mis on motiveeriv ja inspireeriv nii lastele, töötajatele kui kogukonnale. Ta peab oluliseks, et kool-lastead oleks kvaliteedi-, pühendumuse- ja väärtuspõhine, mis liigub suunas, kuhu soovivad tulla nii lapsed kui ka töötajad. Samuti et koolil oleks tugev sidusus nii lastevanemate kui kogukonnaga laiemalt. Lisaks soovib ta liikuda suunas, kus mõisakool-lasteaed, mis pakub mitmekülgseid ja inspireerivaid arenguvõimalusi nii lastele, töötajatele kui lastevanematele, seejuures arvestades nende vajaduste ja eripäradega.
Kui küsida Madlilt tema esmaste plaanide kohta, vastab ta: „Esimese asjana soovin ma õppida tundma inimesi, nende isiksusi ning aru saada senisest organisatsioonikultuurist – nii öelda hingamisest. Samaaegselt tutvudes toimuvate ja plaanitavate tegevustega, kitsaskohtadega, arendusvajadustega ja organisatsioonis kokku lepitud väärtustega. Seejärel saame juba üheskoos liikuda eesmärkide poole läbi konkreetsete tegevuste, sest tegutsemine on see, mis viib edasi, toob tulemusi ja motiveerib nii väikest kui suurt, nii lähedalt kui kaugemalt."
Avalik konkurss koolidirektori kohale toimus 4.-24. juulil, avaldusi laekus viis. Neljaliikmeline konkursikomisjon kutsus CV ja motivatsioonikirja põhjal vestlusvooru viiest kandidaadist kaks. Vestluse üks osa oli kandidaatidel esitlus, millega tutvustavad konkursikomisjonile nii iseennast kui oma visiooni Vääna Mõisakoolist aastaks 2025.
Vääna Mõisakool (VMK) on 1855. aastast tegutsev väärika ajalooga alus- ja põhiharidust kool (lasteaias kaks liitrühma ja 1.-6. klass), kus väärtustatakse laiapõhjalist koostööd, laste õpihuvi ning individuaalsust.
VMK on pärimuskultuuri ja laste individuaalsust väärtustav, usaldusväärne ning elukestvat õpet toetav sõbraliku keskkonnaga haridusasutus, kus kõik koolipere liikmed panustavad töö- ja õpikeskkonna arengusse.